جالبترین طراحی شیشه عطر ؛ 23 مورد از عجیب ترین تا خارق العاده ترین ها!

 

دنیای عطرسازی فضایی بسیار گسترده و مکانی برای شکوفایی خلاقیت هاست. یکی چالش هایی که کمپانی های عطرسازی علاوه بر ساخت رایحه عطر با آن مواجه هستند، طراحی شیشه عطر است. جالب است بدانید که برای خیلی از علاقه مندان به عطر، علاوه بر رایحه خوب عطر، شیشه آن هم کاربردی تزیینی و کلکسیونی دارد. شیشه عطر باید به گونه ای طراحی شود که نظر مخاطب را به خود جلب کند و از سوی دیگر نشانی از اکسیری باشد که دورن خود دارد. برخی شرکت ها در این زمینه بسیار عجیب و غریب، اما خلاقانه عمل کرده اند. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به معرفی جالبترین و خلاقانه ترین طراحی شیشه های عطر می پردازیم.

عطرهای کالکشن Carolina herrera good girl

یکی از خلاقانه ترین طراحی های شیشه عطر برای برند کراولینا هرراست. شیشه عطر این برند به شکل یک کفش پاشنه بلند زنانه طراحی شده است. این طرح تا پیش از این در بطری هیچ عطر دیگری استفاده نشده بود. برند کارولینا هررا تا کنون چهار عطر با نام های

 

  1.  Carolina herrera good girl
  2. Carolina herrera good girl velvet fatale
  3. Carolina herrera good girl legere
  4. Carolina herrera good girl callector

را با همین مدل طراحی به بازار عرضه کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد. این عطر در کنار رایحه بسیار محبوبی که دارد، یکی از جذاب ترین طراحی های شیشه عطر است.

 

 

عطر Love Fury از Night West

یکی دیگر از شیشه عطرهای زیبایی که با الهام از کفش های پاشنه بلند طراحی شده است، عطر “love Fury” است. این عطر از ترکیب کردن عشق یک زن به کفش با رایحه ای شگفت انگیز، شاهکاری هنرمندانه ساخته است. طرح شیشه این عطر به گونه ای است که انگار پاشنه یک کفش زنانه بطریِ یک عطر صورتی دوست داشتنی را سوراخ کرده است. عطر «Love Fury» از کمپانی «Nine West.» دارای رایحه غنچه های رز، گل درخت ابریشم، نارنگی و پالپ توت قرمز همراه با رایحه های گل زنبق، مشک، چوب گرانبها و کهربا است.

عطر Lancome Idol

طراحی این شیشه عطر شاید در نگاه اول ساده و معمولی به چشم بیاید، اما اگر از کنار به این شیشه عطر نگاه کنید، با یکی از نازک ترین شیشه عطر های جهان مواجه خواهید شد! شیشه عطر لانکوم Idol بسیار بلند و باریک است. طراحی این شیشه عطر توسط معمار و طراح صنعتی پرآوازه دنیا، شفیق گاسمی طراحی شده است. او در خصوص طراحی این عطر می گوید:” من هرگز قصد نداشتم بطری بسازم که به صورت عمودی ایستاده باشد، من یک بطری تخت و فوق العاده قابل حمل به سایز یک گوشی هوشمند را به تصویر کشیده ام که دست قبلاً به نگهداشتن آن عادت کرده است. من می خواستم یک بطری بسیار نازک بسازم و مجبور شدیم روش های مختلفی را برای ساخت آن امتحان کنیم. برای این کار چندین بطری طراحی کردیم، بسیاری از آن ها نمی توانستند فشار را تحمل کنند و می ترکیدند. یافتن راه حل، واقعا یک کار علمی بود. در نهایت، لبه ها را با حجم کافی طراحی کردیم تا شیشه بتواند هوا را در خود به گردش درآورد. من دوست داشتم شیشه عطری را طراحی کنم که بین استحکام و نرمی تنش داشته باشد .وقتی مردم به من می گویند:”اما عمودی نمی ایستد!” من به سادگی پاسخ می دهم که چه کسی اهمیت می دهد؟ این عطر در کیسه باشد یا در کیف شما یا در جعبه! ، مهم این است این بطری همه جا همراه شماست.”

این عطر با ضخامت ۱۵ میلی متر ساخته شده است و یکی از باریک ترین عطر های جهان به شمار می رود. کریستال شیشه این عطر شفاف است و مایع صورتی روشن عطر از درون آن به خوبی خودنمایی می کند. درپوش این عطر هم با رنگ رزگلد زیبایی که دارد، با شیشه باریک عطر و محتوای درون آن هماهنگی جالبی را به وجود آورده است

 

طراحی شیشه عطرهایی به شکل نیکی میناژ !

برند نیکی میناژ توسط خود نیکی میناژ، خواننده مطرح و مشهور آمریکایی، راه اندازی شده است. این برند یک خط تولید عطر و ادکلن هم دارد که در آن تمام طراحی شیشه های عطرها را از تیپ و چهره نیکی میناژ الهام می گیرد. شکل بطری در واقع مانند نسخه تندیس نیم تنه نیکی میناژ است، به این صورت که درپوش این بطری موهای چتری و صاف این خواننده را تشکیل می دهد و بطری هم بدن او را به تصویر می‌کشد

.

 

عطر Eau de Stilton by Stilton

شاید یکی از عجیب ترین طراحی های شیشه عطر، بطری عطر Eau de Stilton برای برند استیلتون باشد. طراحی شیشه این عطر که از پنیر بلوچیز الهام گرفته شده است، در واقع به نوعی نشان دهنده رایحه آن است. بله، درست متوجه شدید! رایحه ای از بوی پنیر بلوچیز!

باکتری موجود در پنیر بلوچیز همان باکتری است که باعث بوی بد پا می شود. همین توصیف کافی است تا شما بتوانید بوی منزجر کننده این عطر را تصور کنید! این عطر علاوه بر طراحی شیشه عجیب خود، جزو لیست عجیب ترین رایحه های دنیا هم می باشد.

البته برای ما هم سوال است که چرا عطری با ظاهر و رایحه پنیر کپک زده ساخته شده است، اما به هر حال داستان عجیب ترین عطرهای دنیا به اینجا ختم نمی شود و طراحی شیشه عطر عجیب بعدی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم علاوه بر ایجاد حس تعجب در شما، حس چشایی و بویایی‌تان را هم بر می انگیزد!

 

طراحی شیشه عطر با طرح و بوی برگر کینگز

طراحی شیشه این عطر از لوگوی برگر کینگز و شکل برگر الهام گرفته شده است و این عطر همانطور که از اسمش پیداست، بویی مشابه یک چیز برگر خوشمزه و چرب از برند برگر کینگز را می دهد. اگر دوست دارید بوی غذای مورد علاقه تان همه جا همراه شما باشد، این عطر شگفت انگیز را از دست ندهید!

 

خوشبختانه، دنیای عطرسازی به طراحی همین دو شیشه عطر و رایحه اکتفا نکرده و شروع به ساخت عطر و رایحه های عجیب دیگری هم کرده است

.

 

عطر فخر العرب در یک قوری مراکشی مجلل

عطر فخر العرب از «Al Haramain.» نمونه بارزی از یک عطر مردانه گرم و شرقی است که مخصوص آقایان ساخته شده است. در این عطر رایحه ای گرم و شرقی از چوب صندل، زعفران، چوب آگار، وانیل و کهربا به همراه رایحه گل، چوب و عطر تند به کار رفته است. طراحی شیشه عطر فخر العرب که از یک قوری طلایی مجلل مراکشی با نگین هایی از سنگ های گرانبها مثل یاقوت الهام گرفته شده است؛ گواه از خصوصیات اکسیر درون خود با رایحه ای اصیل، لوکس، فوق العاده گرم و شرقی دارد.

 

برند ژان پل گوتیه یکی از برندهایی است که وقت زیادی را صرف طراحی شیشه عطر می کند و همیشه از المان های جالب و عجیبی در طراحی شیشه عطرهای خود بهره می برد. در ادامه به معرفی چندتا از جالبترین و خلاقانه ترین شیشه عطر های این برند خوش نام خواهیم پرداخت:

عطر Fragile by Jean Paul Gaultier

از زیبایی شورانگیز گوی های برفی موزیکال نمی توان گذشت. همه ما از دوران کودکی با این گوی ها خاطره داریم و همیشه محو زیبایی درخشان آن ها می شویم. برند ژان پل گوتیه بار دیگر حماسه آفریده و از زیبایی و درخشش این گوی های برفی موزیکال در طراحی شیشه عطر ادکلن فراگیل الهام گرفته است. عطار این عطر زنانه فراسیس کرکجان است و رایحه ای گرم و شیرین دارد.

 

عطر زنانه Classique jean paul gultier

عطر زنانه کلاسیک در سال ۱۹۹۳ تولید شد و عطار آن، ژان پل گوتیه ژاک کاوالیه می باشد. بوی این عطر فرانسوی آمیزه ای از رایحه های شرقی و گلی است. طراحان این برند به زیبایی از اندام نیم تنه یک خانم در طراحی شیشه عطر کلاسیک الهام گرفته اند. هدف از طراحی این شیشه عطر با لباس های زیبا، نشان از ظرافت زنانه ای که در لا به لای نت های گلی آن نهفته است، دارد. این شیشه عطر از جنس شیشه صورتی رنگ ساخته شده است که زیبایی آن را چند برابر کرده است

 

عطر Ultra male به شکل نیمه تنه یک مرد

برند فرانسوی Jean Paul Gaultier در سال ۲۰۱۵ عطر مردانه Ultra Male خود را با شیشه ای که به شکل یک مانکن مردانه طراحی شده بود، به دنیای عطر مردانه معرفی کرد. این عطر شرقی فوژه، کاملا شبیه به مانکن بدن مردانه‌ای کامل و بی نقص با شیشه ای مات به رنگ آبی تیره طراحی شده که در جعبه‌ای به شکل قوطی کنسرو، به بازار عرضه شده است. شیشه این عطر با رایحه گرم و شیرین با هدف تاکید بر جذابیت‌های یک مرد طراحی شده است. در حقیقت رایحه این ادوتویلت مردانه، با الهام از سبک زندگی یک مرد ثروتمند و سرخوش که می تواند هر زنی را عاشق خود کند، الهام گرفته شده است. رایحه تند و تیز این عطر، نشان دهنده رویارویی قاطع بین قدرت و لذت می باشد.

در میان شیشه عطرهای خلاقانه این برند می توان به عطر ژان پل گوتیه اسکندل بای نایت هم اشاره کرد.

 

عطر jean paul gaultier scandal

اسکندل در سال ۲۰۱۸ به دنیای بی مرز عطر و ادکلن معرفی شد. این عطر با رایحه شرقی و گلی که آمیزه ای از مرکبات، عسل، گل مریم، سنبل هندی، دانه تونکا، چوب صندل سفید، نعنای هندی است، یکی از موفق ترین و پرفروش ترین عطرهای زنانه این برند می باشد. درب این عطر به فرم پاهای یک خانم طراحی شده که به شدت با شکل کلی بطری هارمونی زیبایی ایجاد کرده است.

پایان قسمت اول

 

با ثبت درخواست آنلاین از طریق سایت از تخفیف بهرمند شوید